2015/12/17

CAM ŞATO-THRONE OF GLASS #1


CAM ŞATO - SARAH J MAAS
Puanım 5/5
Karşınızda Suikastçılar Kraliçesi Celaena Sardothien. Celaena ömür boyu hapse mahkûm edilmişti. Oysa o, eğitimli bir suikastçıydı, benzerlerinin en iyisiydi ama bir hata yapmış ve yakalanmıştı.Yarışmayı kazanırsa kralı korumaya ve sonrasında özgür bırakılmaya hak kazanacak. Ama önce bir biri ardına ortaya çıkan cinayetlerin katilini bulmalı ve hayal bile edemeyeceği bir geleceğe hazırlanmalı.Genç yüzbaşı Westfall ona bir teklifle geldi. Celaena, kraliyetin en yetenekli savasçıları ve suikastçılarıyla katılacağı ölümüne bir yarışmada veliaht Prens Dorian'ı temsil edecek.



İlk kitabını kısa bir süre önce okuma fırsatım oldu ve tabii ki pişman oldum. Çünkü çok beğendiğim bir seri buldum oley! derken bir baktım ki yayın evinin 2. kitaptan sonrasını çevirmeye hiç niyeti yokmuş. Tabii bu beni durdurur mu ? 'Hayırrr' Hayatımda ilk defa olarak bir seriyi ingilizce devam etmek durumunda kaldım. Başta beni zorlasa da azmettim ve serinin üçüncü ve dördüncü kitabını da okudum.Hatta bugün bitirmiş bulunmaktayım. Bundan sonra kim tutar beni hiç bir kitabı yayın evinin keyfini beklemeden çıkar çıkmaz okuyacağım. Lafı fazla uzatmadan bu yazımda ilk kitabı paylaşıyorum ve yorumlarımı kısa tutuyorum.


Bu kitapta Celania Sardothein ile tanışıyoruz ve kendisi bir suçlu, acımasız bir katil, suikastçı, hırsız ama bir bakıyoruz ki aslında 18 yaşında bir genç kız.. Yazar karakter betimlemesini güzel yapmış. Bir yandan suikast düzenlerken bir yandan harıl harıl kitap okuyor yada baloya hazırlanıyor. Kitabımız fantastik bir dünyada geçiyor. Bu yönden Tolkein 'Yüzüklerin Efendisi' kitabını ve Orta Dünya'yı hatırlattı bana. Muhafız Kıtası Yüzbaşı'sı Chaol (böyle ünvan mı olur görevi bırakın pozisyonunu unutur insan) ve Prens Dorian arasında kaldığı bölümler keyifliydi. Prens Dorian naif bir karakterken, Yüzbaşı daha sert bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Saray hayatından, balolardan, entrikalardan ve sert kadın karakterlerden zevk alıyorsanız keyifle okuyabilirsiniz. Zira kitabımızda kızımızdan daha sert bir karakter mevcut değil. Bana göre gizem ve suç dozunda işlenmiş, her şeyden biraz mevcut. Dili akıcıydı kısaca sıkılmadan okudum.Tavsiye ederim.


SPOILER içerebilir..


Kitap Celania'nın 1 yıldır mahkum olduğu Endovier'den çıkarılması için yapılan anlaşma ile başlıyor. Özgürlüğü için Kralın Şampiyonu yani Suikastçısı olması gerekiyor. Bunun içinde birbirinden yetenekli ve acımasız katillerin bulunduğu bir yarışmayı kazanması gerekiyor. Ancak kimseye sarayda bulunuş amacı söylenmiyor. Ve saraydaki diğer konukların aralarına karışıyor. İsyancı Prensesle arkadaş oluyor.
Kitap ele geçirilmiş ülkeleri işliyor 10 yıl önce Terrasen denen çok güçlü bir ülke ele geçirilmiş. Bunun öncesinde Fae (elf gibi bir halk) halkı ile insanlar birlikte yaşıyormuş ve Fae'lar yönetiyormuş ülkeyi ancak mevcut Adarlan Kralı bir şekilde büyüyü ortadan kaldırarak ele geçirmiş ve isyancıları,karşı çıkan herkesi tam bir tiran şeklinde yönetmeye başlamış.
Celania Suikastçılar Kralı tarafından 8 yaşından beri ölüm makinesi olması için yetiştirilmiş, bu alanda inanılmaz bir ün yapmış. Bu kısımları anlatmak için yazarımız bir Novella yazmış. Adı 'The Assasin's Blade' ancak ülkemizde çevrilir mi bilemem. Serinin diğer 2 kitabının henüz çevrilmediği düşünülünce.. Bu kitap elime geçti ancak ana kitapları yeni okuduğum için çokta okuma listemde aciliyeti yok.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;