2016/01/05

Beni Seç - Elit - Sonsuza Dek - Kiera Cass - Selection Series

                               

Seçim Serisi - Kiera Cass  
Puanım 5/4,5

Okurken çok keyif aldığım, aslında bitmiş olan ama yazarın devam kararı alması ile beraber devam eden bir seri.. Kitabı okumaya beni kapakları itmişti ki gerçekten harika görünüyorlar. Ama hikayesine bayıldım ve sırada son kitabınıda aynı keyifle okuyacağımı düşünüyorum.
Hikayemize gelirsek bundan 300 yıldı sanırım sonrası Amerika' da sistem değişmiş, halk castlara ayrılmış, kraliyet ailesi yönetimi devralmış, yani tam anlamıyla bir dispotya hikaye ortaya çıkmış. O dönemde zengin olanlar üst sınıflarda, fakirler tabii ki alt sınıflarda kalmış. Sınıf geçişleri hiç kolay değil çünkü alt sınıftan birinin gerekli parayı toplaması neredeyse imkansız..
Herkes kendi sınıfından insanlarla evlenebiliyor (ya da diğer sınıftan evlenmek için uzun bir prosedürle izin istiyor), kendi sınıfına ait işleri yapabiliyor (ailesi hizmetçi ise hizmetçi oluyor, sanatçı ise sanatçı), eğitimler evlerde veriliyor, vs
Bu şartlarda prensin evlenebilmesi için geleneklere göre her sınıftan 35 kız seçilip saraya getiriliyor ve prensle tanışma, eğitim gibi bir seçmeye katılıyor.
America'nın ise bir sevgilisi var ancak aynı sınıftan değiller ve onun ısrarı ile yarışmaya katılıyor çünkü kazanamasa bile sınıfı yükseltilecek.

America bir şekilde kendini sarayda buluyor ve prens Maxon ile planlanmadık bir şekilde tanışıyor. Prens ise çok şükür yunan tanrıları benzetmesi olmasa da yakışıklı ancak daha da önemlisi iyi kalpli, kibar ve herşeyden öte dostluğa muhtaç ki buna çok üzülmüştüm.Sen kalk prens ol ama kabus gibi bir baban, sürekli korunmak zorunda olduğun bir hayatın olsun. E hikayemizde tabii ki asiler ve saldırılar var. Bizim BBG yarışmalarına benzettim ben seçimleri, kameralarla her anları izlenmesede pek çok etkinlikleri oluyor, halka tanıtılıyorlar.

Maxon ile America herşeyden öte çok iyi iki arkadaş oluyorlar, onları okurken çok keyif aldım. Hikayede pek çok öğe bir arada ki söylemeden geçemeyeceğim bu kadar keyifli bir hikaye beklemiyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;