2016/01/06

Buz Kapanı - Alexandra Bracken #2


Buz Kapanı - Alexandra Bracken
Puanım 5/5
Kabullen, uyum sağla, harekete geç. Turuncu… lider… roo… 

Herkes farklı bir şekilde sesleniyor bana. Oysa bir tek ben gerçekte ne olduğumu Biliyorum: bir canavar. Ve şimdi beni bekleyen zorlu bir görev var: Virüsün kaynağını açık eden çok gizli Bir bilgiye ulaşmak… 

Ve bu… bir zamanlar bana nefesim kadar yakın olan birinin ellerinde… Şimdi bir tercih yapmak zorundayım. Ya kalbimi özgür bırakacak ya da Karanlık zihinleri aydınlığa Kavuşturacağım…


"Bu kitap, distopya okuyucuları için bir baş ucu kitabı olacaktır." 
-School Library Journal- 


"Baş döndürücü bir aksiyon ve heyecan dolu bir macera. Bir sonraki kitabı okumak için sabırsızlanacaksınız." -Publishers Weekly-



İlk kitabın sonunda Liam'ın özgürlüğü karşılığında birliğe katılmayı kabul etmişti Ruby. Ve artık onlarla birlikte.. 

Yeni katılan karakterleri çok sevdim. Aksiyonun dozu artmış. Birlikte çocukların öldürüldüğünü farkedince bir planla kaçıyor. Liam'ın hafızasını ayrılırken silmişti ve Liam ve Chubs hikayeye sonradan katılıyor ki bu tek hayal kırıklığımdı. 

Yeni katılan Vida, Jude ve Cole (Liam'ın erkek kardeşi) karakterlerini benimsedim ama Zhu yoktu ki aramadığımı söyleyemem. Sonunda kaçak çocukla tekrar yolları kesişiyor ve büyük bir felaketi önlemeye çalışıyorlar. Tabii ki Clancy gönüllü bir katılımcı olmuyor. Aslında kendilerine bu kadar feci davranan yetişkinlere bende yardımcı olmak ister miydim bilemiyorum. 

Yoksa bu virüs sayesinde oluşan güçlerinin yan etkisi mi diye düşünüyorsunuz.
Bu dünyada çocukların yetişkin gözetiminde olmamaları çok garip ama hoş olabilecek bir durum.

İkinci kitapta Ruby'nin ailesi ile ilgili daha fazla bilgi ediniyoruz, kendisini neden canavar olarak tanımladığını anlıyoruz.

Böyle bir kurguyu Türkiye'de yapmaya kalksanız kesinlikle olmazdı. Hiç bir aileden devlet çocuklarını alamazdı sanırım o yüzden bizler distopya tarzı öyküler yazmıyoruz. Hadi ama gerçekçi olalım 5 yaşında kızım elektriği yönetebiliyorsa ateş saçıyorsa ne olmuş. Toplama kampı, tedavi programı diye yalvarsalar da ancak tedavi esnasında kapının önünde beklemeyi kabul ederiz.
Üçüncü kitap çıktı,henüz almadım ama alacaklarımın arasında ilk sırasında..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;