2016/01/14

Demir Kız - Julie Kagawa #2


Demir Kız - Julie Kagawa
Puanım 5/4
Hayatı boyunca hiçbir yere uyum sağlayamamış yarı insan, yarı peri Meghan, Prens Ash'in kayıplara karıştığı Kış Divanı'nda tutsaktır. Demir perileri yendiğini sanan genç kız, Mevsimler Asası'nın Tekinsiz Divanı'ndan çalınmasıyla, savaşın daha yeni başladığını anlayacaktır. 

Savaş çanlarını susturmak ve masumiyetini kanıtlamak için peri ve fâni dünyaları arasında mekik dokurken büyü gücüne anlayamadığı bir nedenle erişemeyen Meghan'ın tek silahı zekâsıdır. Ancak demir gibi bir irade geliştirirken bile fazlasıyla insani olan kalbindeki özlem fısıltılarını duymazdan gelemeyecektir.

Bu yolculuğunda Meghan'a tanıdık isimler ve yepyeni, tuhaf karakterler eşlik ediyor..


"Peri diyarlarının canlı anlatımları ve iyi kurgulanmış, samimi karakterleriyle Demir Kız, ilk kitabı okumayanların dahi ilgisini çekebilecek, tüm seriye bağımlılık yaratacak bir peri öyküsü. Romantizmden ibaret olmayan bir aşk hikâyesi, bolca dövüş sahnesi ve nefes nefese bırakan fantastik olaylarla her türün okuyucusunu kendine çekiyor."    -VOYA-

Fâni dünya bensiz dönerken Kış Divanı’nda tutsağım. Zaman algımı yitirdim.
Demir Divan’da keşfettiğim büyü gücümü kullanamıyorum ve Ash kayıplara karıştı.En azından Demir perileri yendiğimi sanıyordum…Ta ki Mevsimler Asası çalınana kadar.
ONU GERİ ALACAĞIM.

Bu sefer alıntıyı başa koymak istedim. İkinci kitabı özetleyen ifade bu olurdu sanırım. Kraliçe Mab'in konuğu olarak! Kış Divan'ını ziyaret eden Megan ilk kitapta keşfettiği büyü gücünü kullanamıyor.

Resmen korkunç kraliçe Mab'in insafına kalmış olması ise en hafif tabiri ile şanssızlık. Evet çalınan mevsim döngülerinde iki divan arasında sürekli el değiştiren mevsimler asasının kesinlikle bulunması gerekiyor ve tabii ki Megan, Ash ve nasıl oluyorsa Puck kendilerini yolda buluyorlar. 

Kış divanınında iç yaşamını görmüş olmaya bayıldım. Yolculuk yine maceralıydı, Ash'e bayılıyorum. Bu sefer ihanet hiç beklenmedik bir yerden geliyor, tek sorun buna kraliçeyi inandırmak.

Yeni gelen karakterleri çok sevdim. Hepsi birbirinden orijinal ve renkli.. Tek hoşlanmadığım kısım bu Meghan'ın büyüyü bulup bulup kaybetmesi, bir türlü iç dinamiğini kuramaması..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;