2016/01/05

Her Gün - Kitap Yorumum


Her Gün - David Levithan
Puanım 5/4,5
Her gün farklı bedende. Her gün farklı hayatta. Her gün aynı kıza âşık.

Uyandım. Anında kim olduğumu anlamam gerekti. Mesele sadece bedenim de değil… gözlerimi açtığımda kolumun renginin açık mı koyu mu olduğu, saçımın uzun mu kısa mı olduğu, şişman mı zayıf mı olduğum, kız mı erkek mi olduğum, yara bere içinde mi yoksa pürüzsüz mü olduğum… Her sabah farklı bir bedende uyanıyorsanız, vücut en kolay alışılan şey. Kavraması güç olabilen ise bedenin önceden yaşamış olduğu hayat. Her gün başka biriyim. Ben, kendimim; kendim olduğumu biliyorum ama ayrıca başka biriyim de. Hep böyle olageldi.

Kitabın konusunu çok merak ederek başlamıştım okumaya, iyi ki de okumuşum. Tanıtım yazısında da bahsettiği gibi kendi ismi bile olmayan ve kendine A diyen ana karakterimiz her gün başka bir vücutta uyanıyor ve bunun sebebini bilmiyor. Tek kural var kendi yaşıtlarından birinin bedeninde ve genelde aynı çevrede bulunuyor. 

Kitapta en beğendiğim kısım, bazen hasta birinin vücudunda oluyor, bazen uyuşturucu bağımlısının,.. Pek çok olayla ilgili kısa kısa bilgiler var ve bunlar sizde kalıcı oluyor. 

A insanların hayatına saygı duyuyor ve rutinlerini bozmamaya çalışıyor ve sadece geçip gidiyor. Ta ki bir gün aşık olana kadar.. Sonrası kendini anlatmaya çalışmalar vs. Acaba bedene mi yoksa ruha mı aşık oluyoruz sorgusu içinde akan güzel bir hikayeydi. Bir de içinde uyandığı bedende cinsiyet farkının olmaması da hikayeyi ilginçleştiriyor. Bu durumda A'nın belirli bir cinsiyeti yok ancak bir kıza aşık oluyor.
Çevirisini de çok beğendim, sizi hiç zorlamıyor okurken.. Kitap seri sanırım henüz birincisi yayınlandı, diğerlerinde bu olaya mantıklı bir açıklama bulabilecekler mi merak ediyorum..

Deneyimlerime göre arzu arzudur, aşk da aşk. Ben hiç cinsiyete âşık olmadım. Bireylere âşık oldum. İnsanların bunu yapmasının zor olduğunu biliyorum ama durum besbelli ortadayken neden bu kadar zor olduğunu anlamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;