2016/01/08

Kum Şehri Kitap Yorumu


Kum Şehri - Anna Carey
Puanım 5/4,5
Peşinizde sürekli sizi ele geçirmeye çalışan birileri varken kime güvenebilirsiniz?

Eve okuldan kaçtığından beri ilk defa huzurla uyuyabilmektedir. Yeni Amerika'daki kadınları bekleyen korkunç kaderden çok uzakta, kendileri için bir cennet sayılan Califia'da yaşamaktadır. 


Ama bu güvenli hayatın bir bedeli vardır: Sevdiği genci, Caleb'ı, yaralı bir halde Califia'nın girişinde bırakmaya zorlanmıştır. Eve, Caleb'ın başının dertte olduğunu duyunca, onu kurtarmak için tekrar dışarı çıkmaya karar verir ama bunu başaramadan yakalanarak Yeni Amerika'nın başkenti Kum Şehri'ne getirilir. 

Şehrin duvarları arasına hapsolan ve geçmişiyle ilgili şaşırtıcı bir sırrı ortaya çıkaran Eve, Caleb'ın yaşadığını öğrenince onunla olabilmek için hapishaneden kaçmaya çalışır ancak bunun ölümcül bir bedeli olacaktır. 

Genç kız, sevdiklerini kurtarmak ile Caleb'ı sonsuza kadar kaybetmek arasında bir seçim yapmak zorunda kalacaktır.

"Sürükleyici, heyecan uyandıran bir macera ve aşka taptaze bir bakış." 
-Lauren Kate- 

"Düşündürücü, kalp sızlatan ve romantik bir hikâye... Bir solukta okudum." 
-Cynthia Hand-

Spoiler içerir..
Kum Şehri hiç beklemediğim yönde giden bir devam kitabı olmuş. Tek kelime ile bayıldım. Eve ilk kitapta beni çok kızdırarak Caleb'i yaralı bir şekilde bırakıp kadınların yanına Califia'ya gitmişti ve geçen 3 ayın ardından artık kendini güvende hissediyordu. 

Cinsiyet ayrımından bahsetmiştik. Kadınların Caleb'e yardım etmeyi reddetmelerinden ve onu dışarıda bırakmalarından çokta sağlam pabuç olmadıklarını anlamıştım ki Eve'de anladı ve oraya ulaşmayı başaran Arden ile birlikte oradan da kaçtılar. 

Ancak Caleb'i bulmaya çalışırken tuzağa düşüp Kralın askerlerine yakalandılar ki bu durumda Arden hiç hoş olmayan bir yere Eve'de Kralın huzuruna Kum Şehri'ne götürüldü. Kral düşünüldüğü gibi Eve ile evlenmek istemiyor aksine onun babası.. 

Evet burada şok olarak kitaba başladım ve bu ters köşelerle dolu ikinci kitabı da ilki gibi bir solukta okudum. Eve karakterinin kendini bulmasına ve dönüştüğü güçlü kişiyi sevdim ama hala salak salak insanlara güvenmesi ... Neyse bu şekilde ikinci kitapta bitmiş oldu ve üçüncüsü için gerçekten sabırsızlanıyorum..

''Okul birincisi olduğum için Kral’a vaad edilmiştim ve onunla evlenip vârislerini doğuracaktım. Beni aramaktan vazgeçmeyecek ve ben Kum Şehri’nin duvarları arasına kapatılana kadar durmayacaktı.''

“Öldürdüğün o adamlar benim kardeşlerim gibiydi. Uç yıl boyunca birlikte
görev yapmıştık. Yaptığından dolayı Kral seni hiçbir zaman cezalandırmayacak ama ben o gün olanları asla sana unutturmayacağım.”

“Bir erkeği bekletmemen gerektiğini biliyor olmalısın,” dedi gülerek. ‘İşkence gibiydi.”

O kadar kısık sesle konuştu ki söylediklerini çok zor anladım. “Gazeteye çıkan sadece sen değilsin, Eve.”






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;