2016/02/02

Devrimin Kızı Kitap Yorumu


Devrimin Kızı - Amy Engel
Puanım 5/4
Ben Ivy Westfall. Kurucunun kızı. 

Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriydim. 16 yaşında kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar… 

Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım… 

İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızı'yım. 

"Okurları kesinlikle tatmin edici bir son bekliyor. Engel harika bir iş çıkarmış!"
-Outlawpoet (Amazon top 100 reviewer)

"İlk kitaba yaraşır bir devam kitabı. Aksiyonu yüksek bir macera. Bastır Ivy!"
-Mary Brebner (Amazon Vine Reviewer)

"Harika bir devam kitabı ve yazarın bir sonraki kitabının ne olacağını heyecanlı bekliyorum, çünkü kesinlikle okuyacağım!" 
-Bookworm (Amazon Vine Reviewer)

"Gerçekçilik ve dikkatle yaratılan detaylar bu romanı bir kitabın ötesine taşıyarak okuyanların keyif alacağı bir maceraya çeviriyor. Amy Engel sizi karmaşık bir dünyaya doğru bir yolculuğa çıkaran ve küçücük detayları dahi düşünerek sizi bu dünyanın içine, adeta içinde yaşıyormuşsunuz gibi çekmeyi başarabilen nadir yazarlardan birisi."  BookWhisperer'dan Jax

Ivy'nin hikayesi kaldığı yerden devam ediyor. Çitin dışında hayatta kalma mücadelesi ve bulduğu yeni dostlarını çok sevdim. Bishop'ın katılmasını bekliyordum ki beni şaşırtmadı. Ama o son 80 sayfa sanırım gerçi kitap o kadar az ki neyse saçmalığın önde gideniydi. Öncelikle sana ihanet eden ailen için neden kendini tehlikeye atarsın. Hadi kendini düşünmedin, Bishop'a yazık değil mi? Evet kurgu bu kitapta sönük kalmış ki kendisi ara kitap değil direk final kitabı... Ama sonunu sevdim,mutlu sonlara bayılıyorum. 

Aslında Devrimin Kızı adı altında yayınlanan kitapta bir devrim olmaması beni sinirlendirmişti. Beklenti doğal olarak farklı gelişiyor ancak kitabın orjinal isminin ''The Revolution of Ivy'' yani ''Ivy'nin devrimi'' olduğunu farkettim. Eee böyle bakınca tam olarak hakkını vermiş. Kendini bulma ve oluşturma aşamasını yazar çok güzel anlatmış. Bizim çeviriye kurban gitmiş bir kitap ismi daha... İlk kitabı Kurucunun Kızı diye çevirince ki o da (''The Book of Ivy'', Ivy'nin Kitabı yada Hikayesi şeklinde çevrilebilirdi ve hikaye beklentileri daha iyi karşılayabilirdi) devam kitabında bu şekilde çevirmek zorunda kalmış olabilir yayınevi...
Özetle Devrim falan yok sadece kendini ve aşkı bulma işlenmiş. Çokta güzel olmuş. Yazar üçüncü kitabı yazmayacağını söylemiş ama Novella olarak Bishop yazabilirim demiş. Umarım Grey gibi aynı konuyu tekrar yazdığı bir kitapla çıkmaz. 

Her iki kitapta da en sevdiğim karakter Bishop oldu.Nefret ettiğim ise Ivy'nın ablası Callie ya da babası! Hangisinden daha çok nefret ettiğimi bilemedim. Sanırım babası olmalı sonuçta karısının intikamını almak için başkana karşı sürekli çalıştı ama ona bıraktığı iki kızını sevgisiz yetiştirerek karısından en büyük intikamı almış oldu.

İlk kitabı Kurucunun Kızı yorumum için tıklayın..

''Ash'in yüzü yumuşadı, bakışları sıcaktı. "Ama sevgi budur zaten, değil mi? Sırf biri seni hayal kırıklığına uğrattı diye onu sevmeyi bırakmazsın."

''Beni Bishop'tan uzakta tutan sadece öfke değildi.Öfkeden daha da güçlü olan, ısıran ve hırlayan korku vardı.''

''Bishop'a, "Geri dönüp değiştirmezdim," dedim. "Elimde olsaydı bile. Ölmene izin vermezdim, Bishop. Asla." 

"İnsanları sevmek konusunda iyisin Ivy. Çok derinden seviyorsun. Bu konuda düşündüğünden çok daha iyisin."

''Ama zorlukların yanında aynı miktarda nezaketle de karşılaşmıştık: Bizimle yemeğini paylaşan bir aileyle, kamplarında kalmamıza izin veren ufak bir grupla, ücra bir kulübede Ash'e eğri büğrü tahtadan koltuk değneği yapanyaşlı bir kadınla.''

"İlk evlendiğimiz zamanı hatırlıyor musun?" diye sordum."Bana kim olmak istediğimi sormuştun." -"Olmak istediğim kişi bu," dedim. "Şu anda olduğum kız."






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;