2016/02/05

Senden Önce Ben - Kitap Yorumum

Senden Önce Ben - Jojo Moyes
Puanım 5/5
Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

"Sakın Son Bölümleri Otobüste Giderken Okumayın. Ağlamamak için kendinizi tutmaya çalışırken bir enkaza dönüşebilirsiniz."   - Tracy Williams

"Bu kitabı okuyunca duygudan duyguya koşacağınız bir lunaparka girmiş gibi oluyorsunuz. Okurken dünyayı ve zamanı durdurmak isteyeceksiniz." 
Dooster

"Arkadaşların elden ele dolaştıracağı bir roman olacak. Moyes karizmatik, gerçekçi ve çarpıcı karakterler yaratmayı çok iyi biliyor."  - The Independent

"Sizi bu kadar içine çekecek başka bir kitap bulmanız çok zor. Yıllardır okuduğum en güzel kitap."   - Gill B. 

"Bu hikâyeyi kitap bittikten çok uzun bir süre sonra bile hatırlayacak, her daim yanınızda taşımak isteyeceksiniz."  - Romantic Book Lover


''Muhteşem bir mizah anlayışı olan büyük bir hüzün''

Yazara ait okuduğum ilk kitaptı ve yazarla tanışmak için mükemmel bir giriş kitabı oldu. Sonrasında tüm kitaplarını gözüm kapalı aldım ve takip ettiğim yazarların arasına ekledim. 
Uzun süre etkisinden kurtulamayacağınız, sizi bazen kızdıracak, bazen empati yapmak zorunda bırakacak, bazen güldürecek ama sonuna doğru kesinlikle ağlatıp yüreğinizi burkacak bir hikaye kurgulamış yazar.
Lou ve Will'in çılgın hikayesi kısaca şöyle ki.. Tanıtımında da belirttiği gibi Lou çok renkli bir karaktere sahip, gelir düzeyi düşük olan bir ailenin kızı. Aslında 6 yıldır bir cafe de çalışıyordu ama orada ki işini kaybedince acil iş bulması gerekiyor ve iş bulma kurumu tarafından Will'in ailesine yönlendiriliyor. Başka çaresi olmadığından bakıcılığı kabul ediyor. Ancak Will'in zaten profesyonel bir bakıcısı var.
Geçirdiği motor kazasında omur iliği zedelenen başarılı iş adamı Will, ekstrem sporlara meraklı hayatı tam anlamıyla dolu dolu yaşarken, felç kalıp başkalarına muhtaç olunca, hem kariyerini hem sevgilisini hem de arkadaşlarını kaybediyor. Derin bir depresyona giriyor ve tek istediği bu berbat hayatını sonlandırmak. Ancak kollarını bile hareket ettiremiyor. Gittikçe içine kapanmış olan Will ve tamamen dışa dönük Lou arasında ki ilişki beni büyüledi. Sık sık empati yaptım. Sonlarında artık kendimi tutamadım zaten.
Şimdi derseniz ki okuyalı bu kadar zaman olmuş neden şimdi bu kitabı ballandıra ballandıra anlatıyorsun. Çünkü haziranda filmi geliyormuş. Muhteşem bir aşk filmi olmasını bekliyorum. Oyunculara bayıldım. Ee filmden önce kitabı bir daha okumaya karar verdim. Sizlerde okumadıysanız okuyabilirsiniz diye düşündüm..
''Sadece bir hayatın var. Aslında senin görevin onu mümkün olduğunca dolu dolu yaşamak.''
''Tanrım! İnanabiliyor musun? Sanki tekerlekli sandalyeye muhtaç olmak yeterli bir ceza değilmiş gibi bir de bizim Lou ona bakıcılık edecek.''






1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;