2016/02/05

Sır - Nermin Bezmen - Kitap Yorumum


Sır - Nermin Bezmen 
Puanım 5/5
Balkan Harbi öncesi İstanbul, Londra ve New York'ta yaşanan çalkantılı, gerilimli günleri, bu üç kentte yaşanan bir aşkla ustaca harmanlıyor. Aynı zamanda, 1800'lere dönen yazar, romanın kahramanı Hüma'nın o günlerden 1900'lerin sonuna taşıdığı ve çözülmesi gereken bir sır bırakıyor okurlarının kucağına...

96'ncı yaşına girdiği gün sonsuzluk uykusuna daldığında, ne yaşı okunuyordu yüzünden ne yaşadıkları; aşkı baş tacı, kaderi en büyük rakibi olmuş muhteşem kadının. Sadece, muzipçe gülümsemekteydi. Plânlı çıkmıştı son yolculuğuna, çocuklarına ve torunlarına çözülmek üzere bıraktığı sırların yaratacağı şoku bilerek.

SIR, tarihi dokusu içinde romantizm ve cinsellikle beslenen, keyif ile hüznü, ihtiras ile melodramı seviştiren bir öykü. Kahramanlarının birbirine estetik bir erotizmle örülmüş sır'larıyla beraber aşkı, cinselliği bir kez daha sorgulayacak, belki kahramanlardan biri olmak isteyeceksiniz. Belki de... siz zaten onlardan birisiniz.

Ben yerli yazarları çok az okurum. Belki denediğim hikayelerde şanssızdım bilmiyorum ama beni genelde boğar yerli kitaplar.. Ancak Nermin Bezmen'in bir kaç kitabı var ki akıl almaz derecede duygusal ve bağlayıcı eserler..
Yazarın ilk okuduğum kitabı olan Sır beni çok şaşırtmıştı. Hüma artık vaktinin geldiğini anlayınca yaşadığı dolu dolu hayatı ve sakladığı sırları çocukları ve torunlarına kendi açıklamak istemez ve ölümünü takiben defininden önceki gece hep birlikte okumaları için günlük bırakır.
Bu günlüğü onlarla birlikte okurken yeri geldi şok oldum, yeri geldi boğazım düğümlendi yutkunamadım. Ama kesin bir şey var ki büyülendim. Empati yapmak istedim ve kendi aile büyüklerimin neler yaşadıklarını merak ettim. Acaba kaçırdığımız böyle muhteşem hikayeler var mıdır?
Hüma'nın büyük ilk aşkı, kocasının öğrendiği büyük sırrı ile başa çıkma şekli, kendi New York'ta iken Balkan Harbi'nin başlaması ve ailesi ile haberleşme çabaları,.. Hem işlendiği dönem olarak, hemde yansıttığı duygularla kolay kolay unutulmayacak bir kitap .. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;