2016/03/08

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları Kitap Yorumum


Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları 
Ranson Riggs - Puanım 5/4
Gizemli bir ada. Terk edilmiş bir yetimhane. Fazlasiyla tuhaf fotoğraflardan oluşan bir koleksiyon.

Tüm bunlar kurgu ile fotoğrafçılığı nefes kesici bir şekilde bir araya getiren ve unutulmaz bir okuma deneyimi sunan Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları romanında keşfedilmeyi bekliyor.

Yaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden Galler kıyılarındaki, dünyadan uzakta kalmış bir adaya yolculuk eden on altı yaşındaki Jacob, burada Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine'in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.

New York Times bestseller listesinden 108 haftadır inmeyen, aklınızdan çıkmayacak eski fotoğraflar eşliğinde okuyacağınız Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları, gölgelerde geçen bir macera arayan her yaştan okuyucuyu içine çekecek eşsiz bir roman.

"Gergin, duygusal ve tuhaf mı tuhaf bir ilk roman. Fotoğraflar ve metin birbirini tamamlayarak unutulmaz bir hikâye yaratıyor." 
-John Green, Kâğıttan Kentler ve Aynı Yıldızın Altında kitaplarının çoksatan yazarı-

"Bu, hipsterlar için yazılmış bir Harry Potter kitabı. Geçtiği dünyaya ve verdiği hisse bayıldım." 
-Felicia -Day-

"Fotoğraflar olmasa bile hikâye kendi başına yetermiş fakat fotoğraflar hikâyeye karşı konulmaz bir gizem ekliyor. Birinci gözden anlatı samimi, komik ve etkili. Serideki bir sonraki kitabı dört gözle bekliyorum." 
-Rick Riordan, Percy Jackson ve Olimposlular serisinin yazarı-

Son zamanlarda okuduğum en tuhaf, kurgusu en özgün ve tutarlılığı (gerçek resimler kullanılması ile) en geçerli fantastik kitaptı. Yazarın ilk romanıymış ki inanamadım ve film anlaşmaları yapılmış. 

Kurgu Jacob'ın alzheimer olan ve gerçekleri karıştıran dedesi Abe'nin telefonu ve yine canavarların baskınına uğradığını söylemesi ile başlıyor. Dedesinin basit bir kriz geçirdiğini düşünen Jacob, ona ulaştığında dedesinin öldüğünü görüyor ve kaçan kişinin bir canavar olduğundan emin..

Bundan sonra dedesinin eski masallarını hatırlamaya çalışan ve bulduğu mektuplar sayesinde gerçeği arayan Jacob ve bulduğu inanılmaz bir zaman döngüsü ile fake olduğunu düşündüğü resimlerde ki gerçek kişilerle tanışmasına kadar uzanan bir macera..

Uçabilmek bu yetimhanede gayet doğal…

Sayfa aralarında çıkan ve hepsi eski gerçek resimlere dayanan bu ürpertici fotoğraflara bayıldım. Bu yetimhanenin kendi gerçekliği içinde, görünmez olmak, boşlukta bir uçan balonmuşçasına asılı kalmak, ölümcül hastaları tekrar hayata döndürmek günlük rutinin bir parçasıdır. Bayan Peregrine’in gözetiminde kendi hayatlarını sürdüren bu çocukların da kendi dünyalarına özel ve bir o kadar da haklı korkuları vardır…

Buda filminden bir kare, çıkış tarihi mart 2016 denmiş ancak vizyonda henüz haberlerini göremedim. Sadece görsel efektler için bile izlenir ki macera ve aksiyonunda bol olacağını düşünüyorum.

Miss Peregrine’s Home For Peculiar Children Photo Gallery | Peregrins Gallery8


Dipnot** Sonunda filmini izledim ve tek kelime ile bayıldım. Hatta ilk defa bir filmi kitabından çok sevdim. Bu kitabı her ne kadar çok sevmiş olsam da bir tık ağır ilerlemiş olmalı ki devam kitapları elimde olmasına rağmen henüz okumadım. İzlememiş olanlarınız için kesinlikle filmini tavsiye ediyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;