2016/06/09

Ateş Çemberi Kitap Yorumu




Ateş Çemberi - Alexandra Bracken
Puanım 5/5

Bu bir son değil, sonun başlangıcı. Artık lider benim. Bütün bir neslin kaderi benim ellerimde. Kuzeye, tutsak olmuş binlerce çocuğu özgürlüğe kavuşturmaya gidiyorum. 

Zihnimi bir silah olarak kullanmaktan Başka çarem yok. Kaybedecek zamanım yok. Hata yapma lüksüm yok. Çünkü tek bir hata, tüm dünyayı yakıp kavuracak olan bir yangının fitilini ateşleyebilir. 

Özgürlük nefesim kadar yakınken bana, biliyorum: Bunun geri dönüşü yok!

"Bracken'ın bu sürükleyici ve tüyler ürpertici distopyası hafızalarınıza kazınacak."
-Kirkus Reviews-

"Baş döndürücü bir aksiyon ve heyecan dolu bir macera." 
-Publishers Weekly-

"Distopya türünde yeni bir soluk. Kesinlikle kaçırılmaması gereken bir seri." 
-Romantic Times-


Siyah, hafızamın rengi.
Bizim rengimiz.

Hikâyemizi anlatırken kullanacakları tek renk.

En sevdiğim serinin üçüncü kitabı da yine beni tatmin etti. Çocuklar artık yeteneklerini kontrol edebiliyorken, hala kamplarda olan çocukları kurtarmak için plan yapıyorlar. İkinci kitabın sonunda Çocuk Birliği uğramış olduğu saldırı sonucu hem liderlerini hem de birliğin çoğunu kaybetmişti. Ajanlara güvenemeyecek olan çocuklar kendileri için güvenli bir yer arıyorlar ve kolları sıvıyorlar.

Bu arada bekledikleri yardımı kaybediyor ama kendilerine sürpriz yandaşlar buluyorlar. Kitap iniş çıkışları ile sürekli şaşırttığı için her ne kadar yavaş ilerliyor gibi görünse de aslında oldukça akıcı.. Ruby hem Liam ile oluşturdukları küçük grubunu koruyor hemde Cole ile stratejik konularda iş birliği yapıyor. Bu da zaman zaman sır saklamasına ve arkadaşlarının tepkisine yol açıyor. Sonunda Zu'nun kurguya dönmesine bayıldım.

Her ne kadar planlarını adım adım planlasalar da yeni gelişmelere ayak uydurma aşamasında başarılı olmak için çok çabalamaları gerekiyor. Ve hiç birinin düşünmediği sonrası.. Mevcut başkanı devirseler bile yeni gelecek hükümet onlara nasıl bir seçenek sunacak, hastalığın tedavisi varsa tam olarak nasıl gerçekleşecek gibi bir sürü konu cevap buldu. Ancak son kitaba olan merakım yine de arttı.

Her ne kadar grup birliğini korusa da arada kaybettikleri şok karakterler beni çok üzdü. Beklediğimin dışında gelişmesine rağmen çok sevdim. Arada gözlerimi devirsem de sonuçta çocuk olduklarını hatırladım. Sonra tekrar tekrar düşündüm. Böyle bir facia yaşasak, dünya nasıl gelişir diye... 


Serinin Diğer Kitapları






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;