2016/08/17

Köprü - Claire Wallis Kitap Yorumum



Köprü - Claire Wallis
Puanım 5/4
Köprüde dikiliyorum. Birdenbire, acımasız bir netlikle farkına varıyorum. Bir tek ben olmadığımı anlıyorum. Bunu daha önce de yaptığını biliyorum. Diğer kadınlarla. Başka şehirlerde. Başka köprülerde. Ama önemi yok. Onlar ben değildi. 

Emma Searfoss hayatı boyunca, kendisini taciz eden üvey babasından kaçmıştı. Evden ayrılmasının sebebi oydu. Ailesinden geriye kalanlarla bağını koparmasının sebebi oydu. Hepsinden önemlisi kontrol edemediği öfkesinin sebebi oydu. 


Yeni dairesinde mutfağını tamir etmek için yardıma komşusu geldiğinde, adamın esrarengiz büyüsü Emma'nın içindeki alevi sakinleştirmişti. David sakin ve kontrollüydü, ve Emma onun yanındayken hayatında ilk kez hissettiği bir güven duygusuna kapılmaya başlamıştı. Oysa ki David'in kendi ürpertici sırları vardı ve Emma tehlikeli bir çizgide yürüyordu; fakat David'in çekimine karşı koymak neredeyse imkânsızdı… 

"Daha ilk sayfadan okuru büyüleyen Köprü'nün sayfalarını heyecanla çevirecek, neler olduğunu öğrenmek için sabırsızlanacaksınız." 
-Gözlerindeki Canavar ve Ruhumdaki Canavar romanlarının çoksatan yazarı JM Darhower. -

"Başladığınız andan itibaren elinizden bırakamayacaksınız! Fazlasıyla gizemli."
-Aestas Book Blog-

"Kesinlikle karşınıza çıkacak en farklı yeni yetişkin romanlarından biri. Sizi şaşırtacak ve etkileyecek bir kitap arıyorsanız, Köprü tam aradığınız şey." 
-RT Book Reviews-


Bu kitabı sevdim mi yoksa sevmedim mi kararsız kaldım. Özünde ki hikayeyi ve kurguyu sevdim. Karakterleri beni rahatsız etmedi, özellikle günlük konuşma dili ve anlatım tarzı rahattı. Ancak tanışma hikayeleri, ve ilişkilerinin gelişme aşaması fazla Harlequin tarzı olduğu için sanırım hayal kırıklığı yarattı. Çeviri ya da yazımdan yana rahatsız olduğum bir şey olmadı. Kitap tasarımına bayıldım. 

Hikaye her iki karakterin ağzından anlatılsa çok daha iyi olurmuş. David'i sadece Emma'nın bakış açısı ve diğer 6 kız arkadaşının gözünden tanımak kopukluklara neden oldu. Gereksiz bir cinsellik vurgusu yapılmış anlatımda bunu son zamanlarda +18 yayınların ilgi görmesine bağladım ve beni sıktı. Bir an önce sonuna gelmek için çoğunu atladım. 

Kitabın sonunun başında yazılması zekice çünkü yazılmasa başlar da devamını okumak istemeyebilirdim. Push serisi iki kitaptan oluşuyor. Yabancı serilerin devamlarını hızlı yayınladığı için ikinci kitabı çok beklemeyeceğimizi düşünüyorum. İkinci kitabı mutlaka okuyacağım. 



Kısaca konusuna gelirsek, Emma problemli bir aile yaşantısı olan ve üvey babası yüzünden ailesinin tümünü kaybetmiş, kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan ve öfke kontrol problemleri yaşayan bir kız. Yeni taşındığı daire de David ile tanışınca hayatı hiç beklemediği şekilde değişiyor ve aşık oluyor. David her ne kadar kontrollü, korumacı ve değer veren bir erkek arkadaş olsa da ciddi problemleri var. Çok zeki bir seri katil olması gibi..

Bunun nedeninin kitabın sonlarında annesinin anlattığı bölümde açıklıyor ama çok tatmin edici gelmedi bana.. İkinci kitapta hikayeyi müthiş bir şekilde toparlayabilir yazar. Birini gerçekten sevince nelerden vazgeçebileceğiniz üzerine yazılmış bir kitap..

Alıntılar
Kum torbalan kenardan düşen son şeydi ve düştüklerinde mide bulandırıcı bir suya çarpma sesi duydum. Kalbimde yankılandı. Düşüşünü izledim. Benim için düşüyordu... Kahretsin. Ne yaptım ben?

Ben lanet olası sapık, orospu çocuğunun tekiyim ve sevdiğim kadın, sırf beni mutlu etmek için onu aşağı itmeme hazır bir şekilde köprüde dikiliyor.

Ve sırıtıyorum, çünkü biliyorum ki o yukarıda, köprüde, gülümsüyor. Mükemmel dişleri görünüyor. Gözleri ışıl ışıl. Çok mutlu. Ve belki de, umuyorum ki derin ve takdir eden bir sevgiyle dolu. Benim için.

Bir tek ben olmadığımı anlıyorum. Bunu daha önce de yaptığım biliyorum. Diğer kadınlarla. Başka şehirlerde. Başka köprülerde. Ama önemi yok. Onlar ben değildi.

Onu seviyorum. İçtenlikle seviyorum. Bu, diğerlerinin hiçbiri için söyleyemeyeceğim bir şey. Fakat ben, lanet olası orospu çocuğunun tekiyim ve ona olan sevgime rağmen bunu yapmam gerek.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;