2016/10/19

Program Kitap Yorumu


program suzanne young kitap ile ilgili görsel sonucu

Program - Suzanne Young
Puanım 5/5

Hastalık: İntiharla Sonuçlanan Psikolojik Salgın
Tedavi: Silinen Anılar


Sloane kimsenin gözü önünde ağlamaması gerektiğini bilir; özellikle de intihar salgını tüm ülkeye yayılmışken ve böylesi bir tepki onun tek tedavi olan Program'a yollanmasına sebep olabilecekken. Sloane Program'dan dönen herkesin boş bir sayfaya dönüştüğünün farkındadır. Çünkü depresyonlarıyla birlikte anıları da gitmiştir.

Sürekli gözlenen duygularını gizlemek için elinden geleni yapan Sloane sadece James'le beraberken kendisi olabilmektedir. James ikisini de güvende ve Program'dan uzak tutmaya söz vermiştir, Sloane ise aşklarının her şeye dayanabileceğini düşünmektedir. Ama birbirlerine verdikleri sözlere rağmen gerçeği saklamak gittikçe zorlaşır; ikisi de günden güne zayıflamakta, depresyon sinsice ilerlemektedir. Ve Program Peşlerindedir. 


Kitaba bayıldım. Öyle akıcıydı ki, elimden resmen bırakamadım. Ancak okurken değişik duygular yaşadığımı belirtmeliyim. The Program Serisi 3 kitaptan oluşuyor. Diğer kitapları yayınlandığı için Pegasus'un bizi devamı için bekletmeyeceğini düşünüyorum.

Gençler arasında yayılan bir salgın sonucu 13 & 18 yaş aralığında ki gençler intihar ediyor. Hükümet bir proje ile bunun önüne geçmeye çalışıyor. Hastalık belirtisi gözlenen gençler, Programa altı hafta için alınıyorlar ve hastalıklı anıları siliniyor. Tedavi sonrası hepsi neşeli görünüyor ancak hayatlarının büyük bir kısmını hatırlamıyorlar. En yakın arkadaşları, aşık olduğu insanlar, nefret ettiği insanlar.. Kendisinin kim olduğunu bilmeme fikri diğer gençleri o kadar ürkütüyor ki Programa alınmadan intihar etmeye başlıyorlar.

Programa alınan Sloane'in Program öncesi ve sonrası yaşadıklarını soluksuz okudum. Program hakkında ki düşüncelerinde ona katıldım. Özellikle de kendi ailenin sana ihanet etmesi riski ama intihar edebilecek olması fikri ürkütücü. Hangisini seçerdim anılarımı kaybedip yaşamayı mı yoksa ölmeyi mi? Çok ikilemde kaldım ve karar veremedim. Sonuçta programın kesin sonucunun olduğu garanti değil. Program sonrası yaşadıkları da bunu anlatıyor zaten. Ayrıca hangi aile çocuğundan altı hafta ayrı kalır ki? Düşünsenize tacize uğrayabilir ve ona unutturulabilir. 

Birde öyle bir ortamdan bahsediliyor ki korkudan ağlayamayan, yas tutamayan bir gençlik zaten hasta olur. Ailesi ile tartışması hasta olduğu anlamına gelebilir. Yani günümüz lise çağı öğrencileri böyle bir ortama girerse hepsi Programa gönderilir. Onun için kesin bir fikrim oluşamadı.

program suzanne young kitap ile ilgili görsel sonucu

Klasik distopya kurgularından çok farklı ve özgün bir konuya sahip olan bu kitabı çok büyük bir keyifle okudum. Serinin devamını iple çekiyorum. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;