2016/11/16

Hesaplaşma / Tutku Oyunları#3 Kitap Yorumum


tutku oyunları 3 ile ilgili görsel sonucu

Hesaplaşma - Aleatha Romig
Puanım 5/3,5

Eski alışkanlıklara karşı yeni başlangıçlar…
Oyunun gidişatını etkileyecek, kimsenin aklına gelmeyen bir taş…
Ve sonucu değiştirecek beklenmedik bir hamle!

Claire, korkuları ve güçsüzlüğü ile yüzleşti. Şimdiyse gerçek hisleri ile hesaplaşmak zorunda. Yeni keşfettiği bu güç, Tony'yi dizleri üzerine çöktürmeye yetecek mi? Yoksa bir kez daha o karanlık esarete boyun eğen kendisi mi olacak?

Geçmişin günahları bir bir ortaya dökülürken, yıllardır gömülü kalmış sırlar da açığa çıkıyor. 

Claire ile Tony'nin hayali satranç oyununda bu kez atılacak her adım çok daha tehlikeli ve her hamle, bir öncekinden daha riskli. Özgürlük, huzur, aşk… Artık bunların hiçbir önemi yok, çünkü Claire'in kaybedecek çok daha önemli bir taşı var. Ve onu korumak için her şeyini feda edebilir.

Tutku Oyunları'nda üçüncü round başlıyor.


Serinin ilk iki kitabını su gibi okuduğum doğrudur ancak bu kitap için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Diğer kitapların çizgisinden biraz çıkmış yazar bu sefer. Çok sevdiğim yerleri olması ile birlikte ana hikayeden nefret ettim. Ana karakter Claire, beyinsiz mi yoksa stockholm sendromu mu yaşıyor bilemedim. 

Genelde güçlü, zengin, ruh hastası ve yakışıklı karakterleri severiz ancak ben Tony'yi sevememiştim bir türlü. Bu kitapta biraz acımakla birlikte hala sevmiyorum. Serinin diğer kitaplarının bileceği üzere Tony kendisi ile birçok insanın hayatını kini ve intikamı uğruna cehenneme çevirmekten çekinmemiş bir ruh hastası.. Öyle ki intikam kendisine ait bile değil. Yani tamam ergen bir çocuk büyük babasına verdiği sözü tutabilir. 

Hadi yirmilerin ortasında bile aymamışsın diyebiliriz, ee gelmişsin 48 yaşına, bir insanın hiç mi beyni çalışmaz. Haa beyni çalışıyorsa ki Tany inanılmaz zeki, o zaman karakterin kötü. Bu durumda o kadar insanın hayatını mahvettikten sonra kendin salak gibi kullanıldığını, hatta senden intikam alındığını görünce üzülmeyeceksin. Bu arada keşke bunu yapan Claire olsaydı ama nerede onda o irade.

Claire'in seçimlerine ise çok kızdım. Ne istediği belirsizdi hikaye boyunca.. Yok satranç taşıymış ta, yok oyunda Tony'yi yenecekmiş te, sanırsınız ki bu kadar derinden yaşadığı berbat olaylardan sonra kendini toplayacak. Ama hayır o hala her önüne gelene inanmayı sürdürüyor. Zavallı ailesi ise hem onun yüzünden gördüğü zararlarla hem de ondan mahrum kalıyor.

Sonuçta anlayacağınız üzere karakterlere çok kızdım. Öyle ki insanlar başlarına geleni ohh hak etmiş diyecek noktaya neredeyse geliyordum. Diğer kitaplara oranla daha yavaş okuyabildim zaten. Seri sanırım btimemiş. Bir sürüde ara kitabı var ama tabii ki onlar bizde çevrilmedi. Belki çevrilse bakış açılarımız değişebilirdi.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;