2017/01/09

Sabah Yıldızı Kızıl İsyan 3 Kitap Yorumu


Sabah Yıldızı Kitap Yorumu ile ilgili görsel sonucu

Sabah Yıldızı - Pierce Brown
5/4,5
Her şey kaybedildiğinde onur ölümü emreder ama yaşayanlar için hâlâ umut var.
Altınlar tüm evrene hükmedebilsin diye zincire vurulmuş tüm renkler için.
Yalnız değilim. Kurban değilim.
Ben Azrail'im.
Acı çekmeyi bilirim.
Karanlığı bilirim.
Hikâye böyle bitmeyecek.

Darrow huzur içinde yaşayabilecekken düşmanları ona savaş getirmiştir. Altın yöneticiler karısını asmış, halkını köleleştirmiştir. Darrow ise karşı koymaya kararlıdır ve Altınların arasına sızmak için her şeyini riske atmıştır. Toplum'un en güçlü savaşçılarını yenip rütbesini yükseltmiştir. Ancak hiyerarşiyi içeriden çökertecek devrime adım adım yaklaşırken aniden sırtından vurulmuştur.

Tüm hayatının birikmiş öfkesine ihanetin acısı eklenmişken karanlığa kapılmamaya çalışan, bu süreçte Altın dostlarına sadakati ve özgürlük arzusu arasında hırpalanan Darrow, Güneş Sistemi'nin kaderi omuzlarındayken her zamankinden daha savunmasızdır. Onun gerçek kimliğini bilen eski müttefikleri, sadakatlerini koruyacak mıdır? Altınlara karşı ayaklanması başarıya ulaşabilecek midir? Darrow başlattığı iç savaşı mutlak zafere taşımaya çabalarken Altın tiranlara karşı direnen milyonlarca insanın hayatını değiştirecek seçimler yapacaktır.

"Mükemmel… Yıldızlararası iç savaşı çok tatmin edici bir sona ulaştırırken coşkulu nutukları, parçalanan ailelerin hikâyelerini ve çarpıcı çatışma sahnelerini okura ön sıradan izletiyor."   -Publishers Weekly-

"Yıldız Savaşları'nda Jedi'ın Dönüşü neyse, Kızıl İsyan üçlemesinde de Sabah Yıldızı o…"   -Tor.com-


Kitap için beklentim çok büyüktü. Ancak uzun süre geçince bu kadar orijinal isimleri olan bir hikaye bende çorba oldu. Kim kimdi ? Ne yapmıştı ? Orası da neresi diye diye bitirdim kitabı. Zaten kendisi benim uzayda geçen ilk serim olması dolayısı ile tamamı ile uzak olduğum bir dünyada olması cabası.. Önceki kitapları bilenlerin bileceği üzere pek yıldız savaşları görmemiştik ancak bu kitap tamamen yıldız savaşları üzerine kurgulanmış. Kötü olmuş diyemem ama yadırgama sebebimi açıklamak istedim.

Yine en sevdiğim karakter Sevro oldu. 'Korkunç Lanet' bir çocuktu, 'Korkunç Lanet Cehennem Çukuru' gibi bir adam olmuş. Ana hatları ile kurgunun gidişatına bayıldım. Özellikle de sonu muhteşemdi, öyle ki kitabı bir daha okumak istesem son 100 sayfa ile sınırlar ve büyük haz alırım. İhanetin ve sadakatin nereden geleceğinin belli olmadığı ilişkiler ağında her şeye rağmen sevginin kazanması umut verdi. 

Dünyayı ziyaret ettikleri bölümleri çok sevdim, keşke kutuplarla sınırlı kalmasıydı. Medeniyetin ve teknolojinin ilerlemesi ile tek saygı nesnesinin güç olması ve vahşileşen insanlığın geldiği noktalar çokta ütopik değildi. Sonunda isyanın uzun süreli olamayacağının anlaşılması ve karakterlerin huzuru arzulaması ise hiç beklemediğim ancak çok insani bulduğum ilavelerdi. 

Darrow'dan bazı bölümlerde nefret ettim, bazen kızdım, bazende takdir ettim. Olgunlaşması ve yaşadıklarından ders alması, karakterini geliştirmesi muazzamdı. En acı olanı da her savaşta fedakarlık yapılması ve kayıpları göze almak gerekliliğini anlatmasıydı. Her şeye rağmen dostlarına duydukları sevgiye bayıldım. Yazar çok net ifade etmiş.

morning star pierce brown ile ilgili görsel sonucu


Kızıl İsyan Serisi
1) Kızıl Yükseliş 
2) Altın Oğul
3) Şafak Yıldızı



1 yorum:

  1. Son kısım çok iyi değil miydi? Son 60 sayfa nasıl bitti bilemedim. :) Bende yazısını yazdım bakmak istersiniz belki :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;